уторак, 1. април 2014.

Uskršnja Pogača

I ovog praznika Verskog Praznika Uskrsa, nastavila se saradnja sa Ljubiteljima Kafe i sajtom NajboljaMama ovog puta za vas Uskršnje recepte nismo pripremale samo Gaga-Iz Moje Kuhinje, Marija-Palachinka i ja-Kuhinja Ravnice, nego su nam se pridružile i Olja-Ja u Kuhinji i Ana-Prstohvat soli...
Kao što znate Knjigicu Možete preuzeti klokom OVDE.

Za početak sam odabrala da se predstavim sa Uskršnjom Pogačom koju prati uz recept i fotografije pripreme.
Uskršnja Pogača

Potrebno je za testo:
500g brašna
1 kvasac
1 jaje
1dcl ulja
200ml mleka
 1 kašikica soli
Za nadev :
300g sira
1 jaje
so po potrebi
Sir i jaja umutiti žicom
i još:
susam , lan i 200g margarina
okrugli pleh pek papir
Priprema:
kvasac razmutiti sa 1dcl mleka i malo šećera, i malo sačekati da kvasac zapeni.
Brašno prosejati, staviti ga u sud za mešenje, dodatii ulje, jaje , mleko i kvasac.
Zamesiti testo.
Prekriti krpom i ostaviti da "naraste" tačnije da se udvostruči.
Potom premesiti ponovo.
Pripremiti radnu površinu i oklagiju.
Testo podeliti na dva dela, a potom tu jednu polovinu na pola.
-Kao na fotografiji idem redom.
Sada će te imati jednu polovinu i dve četvrtine.
Jednu četvrtinu podeliti na tri dela i svaki deo razviti oklagijom, tako da dobijete tri manja kruga.
Stavite jedan na radnu povrđinu pa premažite nadevom od sira potom preklopite drugi pa narendajte margarin, i poklopite trećim.
Oblikujte kuglu-loptu i stavite u sredinu pleha u kojem ćete peći pogaču, najbolje da ga obložite pek papiro.
Od druge četvritine će te takodje razviti oklagijom jedan pravougaonik i premazati ga sirom pa malo narendati margarina i uviti u rolnu te seći tzv rolnice-ružice i sa njima okružiri kuglu.
Od preostale velike polovine će te takodje razviti pravougaonik i namazati sirom, te od gore narendati margarina i uviti u rolnu ali će te seći cik-cak, rolne tzv trouglove i njima okružiti svuda okolo pogaču.Premazati je žumancetom.
Sredinu pogače pospite lanom a krajeve susamom, da bi bila dekorativnija.
Možete od gore još malo narendati margarina
Peći na180c dok ne porumeni, najbolje na laganoj vatri peći da ne bude od gore reš a u sredini ne pečena


7 коментара:

  1. Prelistala sam knjižicu i ima dobrih recepata :) Pogača mi se posebno svidela :) Prelepa je i lisnata :)

    ОдговориИзбриши
  2. Pogača je prekrasna, vrijeme je da pripremimo recepte za Uskrs, odlična knjižica !

    ОдговориИзбриши
  3. Koji sir bi bio najbolji za ovu pogacu?Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  4. Ja nikad nisam mesila nista od testa,ali ovo bih morala da probam. Samo ako mozete da mi kazete koje brasno je najbolje da se koristi i koji sir? Hvala vam

    ОдговориИзбриши
  5. Meko psenicno brasno T-500, a sir kao za gibanicu-po volji.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. hvala za odg umesto mene, ja dobijam dnevno na desetine komentara i stvarno se izvinjavam sto ne mogu da stignem na sve da odgovorim! hvala vam!

      Избриши